Sunday, November 21, 2010

Tehnoloogiad ja standardid

Venitasin seekord kohe meelega nädala lõpuni selle teemaga, sest peab ütlema, et see teema ei ole minu lemmik. Tahtsin näha, mida targemad inimsed kirjutavad, aga paraku olid ainult Elyna ja Maarja suutnud ennast nende artiklite kadalipust läbi närida ning postituse ära teha. Tehnoloogiatest ja standarditest rääkides tundub mulle alati, et ainult vähesed saavad aru, millega on tegemist ning veel väiksem hulk oskavad seda kõike ka inimkeelde panna. Haridustehnoloogina olena ma aeg-ajalt neid asju põhjalikumalt uurinud, et õpetajatele lihtne ülevaade anda. Kerge see pole olnud. Kindlasti on üheks põhjuseks ka see, et mul puudub vastav taust. Kipun olema ikka humanitaarkalduvustega algklassiõpetaja:) Tegelikult oleksin ma väga õnnelik, kui järgmisel kokkusaamisel Hans ja Terje teeksid meile kõigest sellest kokkuvõtte.
Mida ma siis millest teadsin?
  • Õppedisaini standardid. Martin Sillaots tegi just eelmisel kohtumisel ülevaate kõigest sellest. LOMiga olen oma töös päris palju kokku puutunud seoses MELT (2008) ja Koolielu projektiga.
  • SCORMiga puutusin kunagi kokku, kui tegelesime Tiigrihüppes ExeLearningu propageerimisega (2006), mis võimaldas lõpptulemusest ilusti SCORM paketi teha.
  • E-portfoolio spetsifikatsioonidega pole ma eraldi kokku puutunud. Olen katsetanud mõnda e-portfoolio keskkonda (OPAH), kuid kahjuks ei ole ükski olnud piisavalt lihtne ja kasutajasõbralik.
  • RSS ja Atomiga olen kokku puutunud erinevaid voogusid jälgides.
  • Vidinad ja vistutamine. Tuttav teema ja vistutamise sõna loomise juures olin ma ise ka.
  • Mikroformaatidest ei olnud ma midagi kuulnud.
  • OpenID üle sai pikalt arutletud ka Koolielu arendades. OpenID'd ise olen katsetanud mitmes keskkonnas. Viimane kogemus oli küll negatiivne. Tartu koolijuhtidele Dipity ajatelje loomist õpetades oli ka võimalik kasutada Facebook'i kontot sisselogimiseks. Paraku ei töötanud Dipity siis enam nii nagu vaja. See on küll siiani olnud ainus negatiivne kogemus. Tegelikult mulle meeldib see SSO lähenemine.

1 comment:

  1. Ma olen seisukohal, et standardid on mõeldud eelkõige arendajatele. Head standardid on sellised, mida tavakasutajad kasutavad ilma teadvustamata, et seal taga mingi standard on. Näiteks Bloggeris postitust kirjutades enamik inimesi ilmselt ei tea, et seal taga on HTML ja CSS. Õpitehnoloogia alal võiks arendajate eesmärgiks olla ka jõuda niikaugele, et standardid on õpetajate eest edukalt "peidetud".

    Haridustehnoloogia magistriõppe tulemusena võiksime me teada, millised on olulisemad standardid ja spetsifikatsioonid erinevate teemade kohta. Me otsustasime seda õppekava luues, et eraldi kursust standardite kohta pole: õppematerjalidega seotud standardid-spetsifikatsioonid on ühes kursuses, õpidisainiga seotud teises ning õpikeskkondadega seotud kolmandas.

    Ma teen laupäeval õpikeskkondadega seotud standarditest veel lühikese kokkuvõtte teile.

    ReplyDelete