Thursday, October 28, 2010

Personaalsed õpikeskkonnad

Personaalsed õpikeskkonnad on minu jaoks kuidagi segane mõiste. Mõnes mõttes on minu meelest eksitav see sõna õpi seal ees. Mulle meeldiks rääkida pigem lihtsalt personaalsetest keskkondadest. Ühes keskkonnas võin ma olla ju kord õpilane ja kord õpetaja ja kord lihtsalt inimene, kõik oleneb olukorrast. Tegin ühe ideekaardi ka, kus panin oma tegevused 3 valdkonda: Gustav Adolfi Gümnaasium, Tiigrihüppe SA ja Tallinna Ülikooli magistrantuur. Selgus, et Google kalender, Delicious ja GoogleDocs on keskkonnad, mida ma kasutan kõikide tegevuste juures paralleelselt. Blogger on ka mul üks lemmikutest, aga igas erinevas valdkonnas on mul erinevad blogid.
Erinevaid artikleid personaalsete õpikeskkondade kohta lugedes tundub mulle, et võrdusmärgi võib tõmmata web 2.0 http://tiigrihypeharidustehnoloog.blogspot.com/2008/08/mis-on-web-20.html ja personaalsete õpikeskkondade vahel. Jutt käib samast asjast: sisu loomisest, suhtlemisest, kommuuni jõust, ennast juhtivast õppijast jne.

2 comments:

  1. Ma pole päris kindel, et personaalsed õpikeskkonnad on sama, mis veeb 2.0. Minu jaoks võib personaalne õpikeskkond sisaldada ka näiteks füüsilisi vahendeid. Fotograafiat õppides on ju kaamera ja objektiivid ka osa õpikeskkonnast...

    Osa inimesi arvestab personaalse õpikeskkonna juurde ka olulisemad inimesed, kellelt õpitakse. Suvel PLE konverentsil tegeleti ühes workshopis PLE defineerimisega. Meie laud jõudis sellise definitsioonini: "Personal learning environment is a network of people and resources that support learning."

    ReplyDelete
  2. Deem. Nüüd Hansu postitust lugedes tuli meelde, et midagi jäi lisamata oma skeemile.
    Füüsilised inimesed ja esemed.
    Tõesti, õpikeskkond ei koosne ainult virtuaalsetest vahenditest.

    ReplyDelete